Halong Bay - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Jacqueline Jansen - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Jacqueline Jansen - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

10 November 2017 | Nederland, Helmond

Gisterochtend al bijtijds opgestaan. Wake-up call om 05.30.u. Ontbijt vanaf 06.00.u. Echt vakantie dus. Om 07.00.u vertrokken met de bus vanuit Hanoi naar Halong-bay waar we rond gaan varen tussen de krijtrotsen die vanuit zee omhoog reizen.
Op de boot ingechecked om 11.00.u, spullen in de hut neer gezet en vervolgens meteen naar de bar voor een welkomstdrankje. Smaakte goed.Nog even op het luxe dek gezeten om daarna naar het restaurant te gaan benedendeks, voor de lunch. Heerlijk gegeten weer. Ondertussen voer de boot steeds verder en de krijtrotsen doemden links, recht, achter en voor ons op. We waren hier niet de enigste boot. Halong -Bay is een trekpleister dus erg toeristisch. Na een tijd gevaren te hebben gooide de kapitein het anker uit en gingen we met 2 kleine bootjes verder naar de kust. Daar konden we een grot in. Het was een hele klim en afdaling, alle spieren zijn weer goed getraind en onze hartslag heeft een goede boost gehad. Met de kleine bootjes weer terug naar het grote schip. Op het dek nog wat gedronken en vervolgens was er weer een uitstapje met de kleine bootjes naar een eilandje met een strandje. Ook was hier een uitkijkpunt waarvoor je weer erg moest klimmen. We hebben besloten niet mee te gaan maar lekker op ons lounge dek te blijven met nog een aantal anderen van de groep. S-avonds weer lekker gegeten en daarna weer uitbuiken op het lounge dek met de hele groep. Iedereen was toch wel moe en de een na de ander vertrok toch maar richting hut. Ik pas om kwart voor 11 samen met nog 2 anderen. Johan was ook al eerder richting hut gegaan om te gaan slapen. Hij lag al in diepe rust toen ik daar aan kwam. Ik heb nog een spelletje gespeelt op de tablet, WiFi is in elk hotel aanwezig, ja zelfs op de boot. Tegen 01.00.u ben ik ook maar gaan slapen. De volgende dag om 06.00.u kon je meedoen aan Tai-Chi en vervolgens om 07.30.u kon je er met de kayak op uit. Wij hebben dit mooi bekeken vanaf wederom het lounge dek onder het genot van een kop koffie. Toen de kayakkers weer terug waren zijn we gaan ontbijten. Ondertussen was de boot weer richting het vasteland aan het varen waar we rond 11.00.u weer aan gingen meren en onze reis verder gingen vervolgen met de bus, meer richting het zuiden. Hier zal ik morgen wat over schrijven.

• 10 November 2017 - 17:45

Moe Smit:

Hallo lieve mensen. Fijn dat het jullie goed gaat en genieten van de reis.
    Ga zo verder, en stuur ons nog eens een bericht.
    Hier is alles goed, nog fijne dagen en de groeten van moe.
    Tot ziens.