Van Halong Bay naar Ninh Binh - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Jacqueline Jansen - WaarBenJij.nu Van Halong Bay naar Ninh Binh - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Jacqueline Jansen - WaarBenJij.nu

Van Halong Bay naar Ninh Binh

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

11 November 2017 | Nederland, Helmond

Inmiddels dag 5 alweer. We gaan onderweg naar Ninh Binh waar we als we daar aankomen meteen weer in een bootje stappen. Een roeibootje wel te verstaan. Zelf hoeven we niet te roeien, dit word gedaan door Vietnamese vrouwen. Er zijn erbij die roeien met hun voeten, een mooi gezicht is dat. Tijdens het tochtje moeten we met ons kont op de bodem van het bootje gaan zitten. Verder op varen we door een grot heen waar we ondanks dat we al op de bodem van het bootje zitten nog met regelmaat moeten bukken om er voor te zorgen dat we ons hoofd niet stoten. Pikkedonker is het daar ook, de dames roeisters hebben wel een lamp op hun hoofd die enigzins de boel verlicht. Onderweg zijn er diverse foto's gemaakt door locale bevolking. De bedoeling is dat we die van ze kopen natuurlijk. Johan en ik hadden allebei geen geld bij ons, dat lag in de bus. Wij hebben dus geen foto's gekocht van het tochtje.
Eenmaal weer in de bus was het 5 minuten rijden naar het restaurant waar we lekker hebben gegeten, buiten in de tuin. Na het eten heeft de bus ons naar het hotel gebracht, waren er om half acht. Vlug even opfrissen om vervolgens naar de bar te gaan waar een Vietnamees folkloristisch schouwspel opgevoerd werd waar vooral Johan erg van genoot. Niet dus !!!
Dan maar weer terug naar onze kamer en bijtijds naar bed. Wake up call de volgende dag om 07.30.u.