Van Hoi An naar Qui Nhom. - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Jacqueline Jansen - WaarBenJij.nu Van Hoi An naar Qui Nhom. - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Jacqueline Jansen - WaarBenJij.nu

Van Hoi An naar Qui Nhom.

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

19 November 2017 | Nederland, Helmond

Over vandaag niet zo veel te vertellen. We hadden een lange busreis voor de boeg van 300 km waar we 7 uur over gingen doen. Vanmorgen dus al om 06.00.u aan het ontbijt. 07.30.u vertrek. We hadden een stop in Mai Lai. Een dorpje waar in 1962 alle vrouwen, kinderen en ouderen zijn uitgemoord door de Amerikanen tijdens de oorlog. We waren er behoorlijk van onder de indruk. Johan heeft er nog foto's gemaakt en ik ben na het kijken van de documentaire terug gegaan naar de bus want het regende dat het goot. Toen iedereen weer bij de bus was zijn we verder gegaan, hebben nog een aantal uur gereden voordat we stopten voor de lunch. Na het eten weer verder richting ons hotel, het weer werd al maar slechter, storm en regen westenwind maar dan nog erger. Bij het hotel aangekomen kregen we de sleutel van onze kamer het rook er erg muf. Al na een paar minuten kwam er iemand om ons een andere kamer te wijzen. De 1e kamer was nogal vochtig vanwege het vorige noodweer. Dat belooft wat.
We hebben nog een poging gewaagd om een strandwandeling te maken maar het weer werd zo slecht dat we weer omgedraaid zijn. Dan maar even naar de bar. Om 19.00.u zijn we gaan eten. Daarna nog een afzakkertje bij de bar en vervolgens naar onze kamer. Morgen om 06.00.u weer de wake up call en om 07.30.u vertrek naar de volgende plek.
Ook nog een niet vrolijk bericht uit Nederland gekregen,. O(pa) Piet is afgelopen nacht in zijn slaap overleden. R.I.P. O(PA) Piet. We 'll meet again....