Nha Trang voor 2 dagen - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Jacqueline Jansen - WaarBenJij.nu Nha Trang voor 2 dagen - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Jacqueline Jansen - WaarBenJij.nu

Nha Trang voor 2 dagen

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

21 November 2017 | Nederland, Helmond

Inmiddels zitten we in Nah Trang. Een stadje met een mooie kustlijn en boulevard. Erg toeristisch is het hier wel en vooral druk met Russen hier. Alles staat hier ook aangegeven in het Vietnamees en Russisch. Menukaarten zijn er gelukkig wel in het Engels. Tegen de middag kwamen we bij ons hotel aan, midden in het centrum en direct aan het strand. Dat was wel lekker want het is hier behoorlijk warm met 30 graden. Voordat we bij het hotel aankwamen hebben we eerst nog een tempel bezocht, een van de vele. Je moet er altijd een hoop trappen voor op en af. Er is ook een dresscode. Niet met blote knieën en blote schouders naar binnen. De rest van de dag waren we vrij om te doen wat we wilden en wij zijn met Arie en Joyce wat gaan drinken bij de Louisiana-bar. Het was goed toeven daar. Voor het avondeten zijn we met de hele groep gaan bbq-en op aanraden van Albert, onze reisleider. Zelf ging hij ook mee en had dus gereserveerd. Per 4 personen kreeg je een klei-pot als bbq op tafel. Vlees, vis, groentes en Franse friet werden steeds maar weer aangevuld, all you can dat principe was het. Drankjes waren ook bij de prijs inbegrepen. Het was een leuke avond die eindigde met een polonaise in de bus die ons weer terug bracht naar het hotel. We gingen meteen naar bed want vanmorgen moesten we er weer vroeg uit.
Vanmorgen na het ontbijt weer met zijn allen de bus in voor een ritje naar de haven van Nha-Trang. Daar stapten we op een bootje voor een tocht naar een eilandje met 7000 inwoners, allemaal vissers. Om op het eiland te komen moesten we overstappen op een ander bootje waar niet meer dan 2 a 3 personen in konden. Eigenlijk zijn het gewoon grote ronde manden. Je moet vanaf de andere boot je voeten in het midden van het mandje zetten en dan op de rand gaan zitten. Twee dames peddelen je dan naar het eiland. Op het eiland zelf is het een drukte van jewelste maar vooral met de locale bevolking. Iedereen daar is druk in de weer met visnetten maken, herstellen e.d. Toen we weer terug liepen naar de mandbootjes was net de school uit dus krioelde het van de vietnameesjes die allemaal een high five wilden.
We gingen weer terug naar de boot die ons weer bij de haven afleverde. Daar stond de bus al te wachten die ons weer naar het hotel bracht. De middag hadden we weer aan ons zelf. We zijn met zessen naar het strand gegaan. De zee was erg wild en ruw en de golven dus ook. Je kon er amper blijven staan als er een golf aankwam. We hebben de meeste tijd maar op de strandbedjes door gebracht. Lekker relaxed.
Vanavond zijn we met zijn 2-en gaan eten in een prima restaurant aan het strand, erg lekker.
Het is nu bijna half 1 s-nachts hier, Johan slaapt ondertussen al maar ik ga nu ook het licht maar uit doen. Morgen vroeg op om 05.50.u staat de wekker. We vertrekken voor 3 dagen naar een ressort in Pan Thiet Mui Né. Word vervolgd !

• 22 November 2017 - 11:26

Wil:

Prachtig en bekend verhaal, vooral het stukje over de rieten manden waarmee je naar het eiland werd gebracht. Toen wij er waren, verloor ik mijn zonnebril, maar werd netjes opgedoken. Ik zou zeggen blijf genieten samen.