Van Nah Trang door naar Phan Thiet Mui Né. - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jacqueline Jansen - WaarBenJij.nu Van Nah Trang door naar Phan Thiet Mui Né. - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jacqueline Jansen - WaarBenJij.nu

Van Nah Trang door naar Phan Thiet Mui Né.

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

25 November 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Na 2 dagen een behoorlijk drukke stad naar de rust van de kust. Met de bus naar Phan Thiet Mui Né op weg naar een luxe ressort en dat is het ook. Onze cabana's liggen verspreid over het terrein in een golvend landschap, erg mooi. Sommige cabana's hebben uitzicht op zee, die van ons een klein stukje zee en voor de rest een mooie tuin. Binnen was het ook prachtig. Eerst de hal met een deur rechts naar de badkamer, voorzien van een groot hoekbad en een buitendouche. Heerlijk om daar onder te staan in de openlucht en geen mens die je kan zien. Verder een apart toilet. Ook een grote kamer met een groot 2-persoonsbed en een zitje met een grote bank. Kastruimte ook meer dan genoeg en openslaande deuren naar het terras. Wat een luxe en we blijven hier 3 nachten, kunnen we even bijkomen van alle drukte en wat we allemaal al gedaan hebben.
S-morgens een heerlijk ontbijt in buffetvorm. Johan begint hier s-morgens al met een noodle-soepje wat hem prima smaakt. Ik begin toch maar gewoon met een broodje maar eindig wel met fried spring-rolls(loempiaatjes) Koffie is in Vietnam over het algemeen niet lekker maar hier kan je een overheerlijke cappuccino bestellen bij je ontbijt.
Na het ontbijt terug naar onze cabana, omkleden in zwemkleding en door naar het zwembad. Als je achteraan het zwembad een bedje hebt is het net of het zwembad overloopt in de zee, een mooi uitzicht. Veel zin om verder nog iets te doen hebben we niet dus we hebben
de hele dag bij het zwembad gezeten. Een hapje en een drankje kan je hier ook bestellen en word vanuit het restaurant gehaald door de dames van de bediening.
Het eten s-avonds is prima, dus alle dagen ook gewoon op het ressort gegeten.
Vanmorgen moesten we weer uitchecken want de reis gaat door naar Saigon waar we inmiddels ook aan zijn gekomen. Wat een stad een drukte van jewelste, vooral brommers, scooters en taxi's wat hier luid toeterend rond rijd. Met 4 personen op 1 scooter is de gewoonste zaak van de wereld hier.
Het hotel ligt midden in het centrum wat een hoop lawaai betekend. Het is weekend dus van alles te doen in het centrum. Vlakbij het hotel zit een karaoke-bar en de muziek staat keihard. Elke Vietnamees denkt dat ie kan zingen dus de een na de ander volgt. We liggen inmiddels op bed en Johan slaapt al maar ik denk niet dat mij dat voorlopig gaat lukken. Pffffffff !!! Morgen hebben we een vrije dag en kunnen we zelf Saigon verkennen. Dat word nog wat ! Wordt vervolgd.

P.S. Het lijkt wel of ik op een houten plank lig of iets van beton. Zo hard ligt dit bed !